Popular Posts

Tuesday, February 8, 2011

titik mula satu garisan

assalamualaikum.

hati x jemu, otak x pening, bibir mulus ni asyik keluar name die je...elok sangat lah tuh aku tulis entri nih...terkenang mase mule2 kite kenal..kite kan kawan sejak dari sekolah...tapi kite x pernah tegur or sapa menyape..just buat x endah je kalo salah sowang lalu depan mate..tapi tu kan dulu..name pon mase sekolah...saye x penah dating okieh semasa zaman persekolahan...agak sedikit jaat selepas habis SPM..tu pon g mane jek..kuar tgh ary balik petang....

..........................................

berbalik cite asal....satu pagi sume student nursing duk sebuk2 naek aras dua kat fakulti baru...semua sebuk ade yang nangis,..ade yang peluk2 ngan membe karib masing2...sume dak2 junior excited...tapi aku biase jek..."ela...ela.." aku yang kat bawah aras 1 nih duk tercari-carik suara yang panggil aku...."eh,kite posting same lagi, kat hospital seremban.."
pastu ade lah di sebut dua 3 orang lagi budak kelas yang pegi...tapi aku sedey...geng2 aku sume dapat posting kat ampang..giler lah..aku sensowang je tercampak kat semban....diowang geng yang lain sume bg moral support...moral support je lah yang mampu pon..x de nye nak ubat sedey aku diowang bagi lappy Vaio ke apple ke...blackberry kew...x de makne nye lah kan...

malam tu aku sedey2 pon on9 lah...tinggal lagi seminggu tutorial pastu berangkat lah aku kat semban...malam tuh duk on9 fb ade plak membe lame da accept kat fb...ape agih...chat arhhh...
die x igt aku..tp aku igt jek die..sbb die agak famous dengan kenakalan nye di sekolah...al maklum lah...aku pengawas..hahaha....sebelum masuk kelas diowang2 sume mesti kene tempuh aku dulu..sbb aku dah di tugaskan tuk jage barisan dak nak masuk klas nih....haha...teringat lagi mase tuh aku penah tahan die sbb rambut die bewarna...muke nak bengang jek sebab aku tahan die..die cakap rambut die memang macam tuh...aku pon...ermmm..iye kan aje...aku x de lah amik port sangat...dak2 pompuan pakai maskara pon aku x tahan..pakai gelang bagai..x de mase arh aku nak tahan....rumit kan kije jek..nnt nak kene anta bilik pengawas lah..itu lah..ini lahh...tettt


haaa...sambung balik...die pon duk komen2 ar pic aku malam tuh...bajet ayat nak power..aku biase2 lah...dah tu budak sekolah...tp die still agih x dapat nak cam muke aku..tp bile aku bg tau aku nih adik ipar akk aku yang mengajar die subjek math..hahaha...terus ingat siot...punye la penangan akk ipar akuh tuh...die siap cakap...fuiyooo..sape je x kenal cikgu math tuh...kelas aras 3 aras 1 still agi bley dengar sore mengajar ngan jelas....hahaha...garang oiiiii....aku pon chat2 ngan die sampai pagi lah jugak....tanye buat ape bagai...sampai lah aku ceritekan yang aku akan posting kat semban....

sembang kitorang tuh diakhiri dengan pertanyaan yang aku x pat jawab sebab aku terus tido..hahaha

sehingga la tibe hari berangkat g semban....da kemas2 barang bagai...si die ade menjanjikan yang kalo aku posting sini then bg tahu die n die akan belanje big apple...ahoiiii...sape x nak tuntut janji oiiiiii...hahaha....ape agi..malam tuh aku on9 then aku bg tau la aku da sampai semban..haha...then aku tuntut janji tuh...

mule lah waktu tu die cakap maybe x de mase lah..sebab die kije bagai...ntah lah...aku pon da mals da nak amik port..mcam x nak kasi jek...keesokan hari nye die tipon...suh aku siap2 sebab nak bwak aku g semban 2 beli big apple...aku ape agih,...x nak arhh...x penah abad aku nak nek ngan laki...penat gak la die cakap x de mende...x de mende,,,munguks tol...at last die datang nek kete....aku plak...dah datang nek kete..ape agih...aku suh kawan aku siap2..hahaha...lame gak la die tunggu..hahahahahaha....

da kat dalam kete asik ketawa jekkk..klakar die...mak oihhh...macam cilake...sume nak gelak pecah perut...aku ape agi....x de la malu sangat kalo dah mcm nih...stok2 aku je giler nyew...

sejak malam tuh la asal aku lapar jek...ade je yang nak bawak aku kuar g makan..hahaha...padahal die kije balik penat..hahahaha.....sape suh nak...aku x penah pakse okieh...agi pon mase tuh kawan je lagi...panggil aku kau agih..haha...

sampai lah satu ary kitowang g mam....balik dari mam tuh die ade ar bg hint...aku plak x de la amik port..alaaaa...lelaki....mals nak pikir...

ntah mcam mane pintu aty ni nak terbukak bile die ungkit balik hal tuh...aku pon on je lah....

keesokan nye die ajak kuar agih,..teman die mam...die lapar..aku pon ok je lah...kije pagi balik kul 2...bukan buat ape pon...tengah aku pakai tudung nih,,dengar da bunyik kete die depan umah yang kolej sediakan...aku kuar siap bukak pintu blakang...ye lah..biase nye kuar reramai...dengan kengkwan die lah...tapi kali nih kuar bedua ngan die....

sumpah aku takotttt...haha..x penah buat dek aku...owang lain aku x tau la..haha..
pasti yang x tahan nye da x gune aku kau...pakai owang kamu...hahaha....aku lagi lah...muke panas jek...tahan malu...huishh...da la duk depan...tukar plak bahasa kan diri..sampai kat kedai makan...da mam terus balik.....

macam tu lah hari2 seterus nye...smapai la ade satu hujung mggu aku x pat nak balik..sebab family aku ade hal lain..umah kat nilai je pon...aku pon duk la semban..haha...die ajak kuar..ape agihhh,,,teman shopping....nak beli seluar kate nye...masuk2 kedai je die da nampak da mane yang berkenan...siap beli lebih lagi...senang rupenye membeli belah ngan die...die x cerewet..aku pon jadi pengunggu setia teman die...

1ST TIME TGKAP GAMbAR BEDUA...hahahaha

mase kuar yang ni lah aku tangkap gambar bedua...bley plak mase tuh pakai baju same merah..serious mcm mengong jek..sbb aku x penah buat kot sbelum nih..agak janggal...

dah tu..ary awal agih...baru kul bape...da la cuti 3 ari waktu tuh...1st day cuti da bosan tahap ayam..mcm mane nak lalui lagi 2 ary..die pon cakap..jom g Port Dickson..aku pon tipon kawan aku suh siap2..ajak g PD...hehehe...kali ni tangkap gambar kali kedua.hahaha....


haha...terima kasih pada si penangkap gambar..

aku pernah kate kat die kalo nak memain ngan aku cakap awal2..tp die agak serius....siap mahu beli kan cincin..aduhhh...aku x nak la nnt owang kate aku ni memandang harta ke..ape ke...punye lah aku menarik die supaya x masuk kedai emas tuh...last2 pujuk punye pujuk..die pon cam redha jek...kuar x pegang tgn okiehhh..malu2..hahahanak tatap muke die lelame pon aku segan...sedikit pemalu dengan lelaki yang sebenar nyew..bukan ngan die jek...tp kalo lelaki itu di nama kan kawan..hahaha..x de hal lah...nak lepuk2 pon bolehhh....

satu permulaan yang x diduga...aku nih agak sedikit manje..tp die ssangat lah tegas..kaloo x nak tu...mmg x kan penah dapat jawapan nak...kalo suruh tu..mmg kene ikot lah jawab nye..yer lah..suh aku sembahyang...makn ikot time..tido x mau lewat2..mmg la aku kene ikot...ag 1..die sangat lah x suke kalo aku mandi lewat..tp aku x bley kalo da berpeluh..mesti kene mandi....

nih agih 1 cite...

mase mule2 die yang akan teman aku tido..kitowang 3G..la lelame mcm tuh...sampai kan ade sekali die balik kg,aku x 3G die sbb wifi umah die problem..aku x ley nak tido...siap suh die tipon...suh die mesej sampai aku tido..ini lah padah nye kalo di manja kan sangat....

No comments:

Post a Comment