Popular Posts

Friday, August 19, 2011

sayu

engkau datang bawa harapan,
untuk aku yang menanti
datang lah sayang pada ku
kembali lah dalam dakap ku

walau bukan selamanya
doaku tetap padamu,
dalam diam ku menangis
hadirlah dalam mimpi ku

andai nya sayang kau kembali dalam hidup
kutetap biar kau pergi

kau lah lambang cinta ku
dalam suka duka
hasrat ku musnah

angin malam pon bersedih
daun--daun bertebaran
pinta ku yang terakhir
kembalilah padaku sayang

akan ku semai sejarah
cinta kita semalanya
datang lah sayang padaku
hadirlah dalam mimpi ku

andai nya sayang kau kembali dalam hidup ku x kan biar kau pergi

kau lah lambang cintaku dalam suka duka
hasrat ku musnah

aku rayu kepadamu sayang
pulanglah kepadaku
kurindu belaian mu
kau tinggal kan berlagu sayu

ku sedih berlagu sayu


lirik lagu je..

aku tak tahu nape suke sangat dengar lagu nih...


...........................................


td ade klien aku nih..tengah aku duk komen2 dengan pilihan die tetibe die menangis,,
die cakap rindu kat umi..adik budak tu bg tau, umi die da x de..da lapan bulan diowang hidup berdikari tanpa umi..
perhhh...
hati aku sebak..mata da berkaca..makne nye ni raya pertama diowang tanpa umi diowang..
waaaa....budak tu nangis sikit jek..aku ni ha...siap suh membe ganti kan tempat aku..aku take time tuk reda kan diri aku sendiri..

aku ingat lagi tahun pertama x de mak aku..
sunyi..
rendang yang mak masak da x de..
berbuka dengan lauk2 yang mak masak da xde..
bukan setakat x de tuk tahun tu saje..x de tuk seumur hidup..
selalunye bangun pagi mak kejut..da bising2 suh mandi awal takut nanti berebut dengan yang lain..siap2 nak g semayang raya n kubur..
kalo dulu nye pergi kubur x feel ape2 sbb aku x kenal pon allahyarham sume tu..tp tahun tu aku melawat mak aku sendiri..sebak sangat..
sayu je rase.jalan kaki ke kubur..sob3x..

x sanggup nak hadap mendi ni lagi...tp kene hadap..

mcm mane nnt kalo aku da kawenn..aye kompem gilir2 umah mak mentua n kampung aku..

da 10 tahun ni..raya pertama aku mesti di kg..
dapat jenguk kubur mak..
tp tu x yah pikir lagi..lambat lagi..
ni lagi 10 hari lagi nak raya..
sayu nye hati aku..sayu sangat!!

aku tetap redha mak pergi awal..nnt ila menyusul jugak..
cume masa je x tahu..

AL_FATIHAH..

rindu sangat masakan mak..rindu nak mak ade kat sebelah..rindu nak dengar jantung mak berbunyi sambil ila baring kat dada mak..

mak..ila panggil mak lembut je..mak dengar x??
ila sayang mak..

mmg la ila ade mak baru..tp x same..x same macam mak..
makkk...ila nak panggil mak setiap ari..tp x de owang yang nak toleh or sahut panggilan tu..
x kan ade mak..x kan ade pengganti mak.. ila rindu mak..ila rindu..sumpah ila rindu..terlalu..sangat makk..sangat rinduu..x terkate mak..x terucap..makk...ila panggil mak lembut je nih...ila nak mak dengar..ila sayang mak..ila rindu mak sesangat..
moga Allah tempat kan mak di kalangan orang yang beriman..ila rindu nak dengar suare mak..nak3x..

2 comments:

  1. sedih la syg... ur entry... :'( kite da tak de ayah... ...

    ReplyDelete
  2. lagu lambang cinta..lo ko perasan aku pernah nyanyi lagu ni..yela sore x sedap mne nk ambik kisah..xyah sedih2 la kawan2...6t mak n ayah 'x tenang' lak bila 'taw' anaknye sedih...Allah lebih sygkn dia..erm rasa sedih lak...aku ada mak ayah pon just dpt panggil dari telefon..x dpt tgok reaksi muka mereka..adui rindu mak ayah ak eh..jgn sedih taw...

    ReplyDelete