Popular Posts

Friday, March 4, 2011

sedang berkerjaya

assalamualaikum..

fuhhh.fuhhh...buang habuk cikit...konon mcm da lame tinggal kan blog ni ha..rase nye baru lagi a few days update kan..suke hati lah..:))
mahu bercerita tentang kerja yang baru sehari datang..keh3x..kerja okie..1st day mmg memori kene tajam..tahu selok belok admit patient, cari register number, kalo panel patient mcm mane..huhu...sayep sedang belajar lah nih..x nampak ke td mase kije duk menghangguk je kije nyew..haha..sekeh kang x nampak plak owang buat tije..

td seawal pagi anak buah aku yang berumur 4 taon kejut aku bangun tido..( suke aty lah nak bahasa kan diri aku ke sayep)lalalala..
weii...anak buah aku yang kejot tau..dak tadika plak tu..aduihh...tulis entry sambil x ley caye pd diri sendiri..aku tido lambat la semalam nye..sbb nye..nak tahu sebab nyew...ehem2x..dak kura2 da tije..so die balik penat2, then bg mesej seketol dua..manje cikit2 tettttttttt..pastu die terus tido..aku ape ag..mane bley die tido dulu..x aci arhhh..selalu kene dodoi2 dulu ke..haha..ayat x tahan..GURAU2...ish...tu yg lambat tido..selalu die yg kejot aku bangun..ni pg td die overslept..die da la kene sampai ofis kul 9..sbb ade tije kat kl..semalam nye aku sempat mesej die tuk kejut aku subuh..die x kejut aku..aku pon ala2 lambat je bangun..x de la teringat nak tipon ke, mesej ke..hurmm.dah tu, agak kelam jugak la die..die ok..aku xxxx....hehe..jaat aku..tp sayang die..biar lah..

ok..sampai je kat depan klinik, klinik tutup..ape ke hal klinik ni 24 jam..tutup ape mende nye..tggu jap..then tggu lg..datang 1 naza ria senyum2..hihi..doktor rupenye..menyengih la aku..blackout mlm td kul 2..tu yg tutup klinik..

so, pagi yang tenang aku blajar 1 persatu...x tau ar dapat catch up ke x tp yang penting mood aku okiey..sarapan ngan staff n doktor..seperti family bergelak ketawa..aku x de la tunjuk taring gelak aku ag..alolololo..malu yer..:))owhh...banyak ubat yg aku da lupe...da byk tradename ubat yang x penah jumpe ag..huhu..klinik biase arh..x amik ubat kat hosp kerajaan..diowang ade supplier diowang sendirik..

masa berlalu dengan pantas..jap jek..ari ni plak patient x ramai yang datang...aku packing ubat je la..ape lagi...seronok tgk ubat penuh kat rak..suke aku..hehe..rembat vitamin tuk kulit ley x..hahaha...sok aku carik..wakakaka...x de lah..x elok rembat..hurmm..

malas nak bebel banyak2..mari lihat gambar..



okiehhh....dah3x..x de ape yg menarik pon pasal tu..

...................................................................................

setiap entry harus lah ade pasal dak kura2 ni..hehe..tahu mengapa??tahu?TAHU KE X NIH....ehhhh...geram plak aku..haha...padan muke x memasal je aku geram..hhihi..geram2 manje je..tahu x yang aku rindu die??bley x kalo nak jumpe tiap ary..ala..bukan jumpe tiap ary nak kene jumpe lame2..jumpe dalam 5 minit dah lah..pon jadikkk...tanye kabar, tanye aktiviti, bau2 cikit,.tettttt..haha...dah la..asal dapat tgk depan mata yg die sehat..since die da kije nih..kitowang jarang 3g..cheitt...baru 2 ary..haha..kalo dulu x jumpe 2 ary, die mesti cakap..bila nak jumpe ni, da dua tahun tunggu..hahaha..ayat x tahan..lepuk nak..hihihi..

okiehh..nnt kite g mam same2 eh..mam yang kat tom yam yg sedap tu..x kire nak jugak...ok2, td timbang berat kat klinik (gebang mcm klinik antenatal, haha) berat turun ag sekilo..ok, sayep makan setiap ary seperti biase..cume malam x amik heavy..x de niat pon nak kurus kan badan..cume nye da jadi rutin semasa pengangguran kot..

ohhh..berbalik pada asal..mengapa aku melalut nih...
ts malam call dak kura2,..bg tau aktiviti kat klinik...then ngadu kene usik ngan patient..huhu...mahu tahu ayat nye??
ingat kamu tu ade sape..jangan nak nakal2..faham x b cakap ni?
waa...bergenang air mate aku..last die cakap mende ni da lame da..mase aku nak g pektikel kat HUSm rase nye..berderai suda air mata...

p/s: b, owang ade kamu jek..owang sayang kamu..kamu x nakal, owang pon x nakal la jugak..tp kalo kamu nakal pon owang x ley pakse kamu..kan3x..cume akan minta untuk berundur saje..

waaa..aku suke nak buat ayat sedey..lepuk nak..pastu dak kura2 tegur nanges..bagus sangat lah tu..tp beringat tu kan elok..ku mohon pada MU ya Allah, jauhi lah perkara buruk daripada kami..amin..mari2..lihat wajah suci dak kura2 nih..


opss..b, owang x pegang gambar ni b..kang batal plak air semayang..hahahahaha...jaat aku..
meh bau cikit..tettttttt...

p/s : sy juga punye hati dan perasaan sama seperti anda2 dan anda..kate pompuan..harus lah ade
p/s/s : woi, da kene nasik kangkang ke hape sampai tiap mase nak kene igt kamu..hehe..x la...owang ikhlas ingat kat kamu..

2 comments:

  1. klinik mane ni..??
    nk g wat spotcek jap..
    tgk curik tulang ke x~
    =)

    ReplyDelete
  2. klinik kat nilai..
    sila2 datang...
    bawak kfc tau

    ReplyDelete